Demi masa,

Tuesday, February 17, 2009

Debaran makin terasa..

Sedang pelajar SPM/ STPM resah menunggu keputusan peperiksaaan mereka..begitu juga aku, berpeluh dingin setiap kali memikirkan kebarangkalian abjad .. yang akan tercatit atas sehelai kertas kosong yang amat membawa makna yang besar. (17 Feb 2009, pukul 13.38 : Computer Cluster, John Rylands Library) Jari-jemariku terhenti menaip.. khayalan mula berterbangan apabila terbaca seketika :

...Mid-Year progress meetings with personal tutors will be held the week beginning Monday 2nd March to discuss Semester 1 exam results and progress this year. Appointment times will be e-mailed to you on Friday 27 February and a copy of the list of appointments will be posted on the first year noticeboard.

Emm.. bagaimanakah keputusanku untuk peperiksaan pertama aku di sini??( Hasbunallahi walni'malwakil.. kepada-Mu aku bergantung pengharapan dan kepada-Mu jua aku berserah hidupku..) Tidak kira apa takdirku, tidak kira apa rezekiku, aku harus redha.Perjuangan harus diteruskan! Pasti terselindung hikmah disebalik setiap kejadian. Allah itu kan Maha Adil..

Sama-samalah kita berdoa yang terbaik untuk diri dan sahabat kita yang lain. Muslim harus cemerlang bukan! Mari-mari kita berlari! Berlari menaiki tangga sampai ke puncak!Kita BOLEH!!
Fikiran membawa kepada pekerjaan. Pekerjaan membawa kepada kejayaan. Kejayaan membawa kepada impian.





4 comments:

  1. Assalamualaikum

    Semoga beroleh kejayaan yang cemerlang.... Kami di Malaysia sentiasa mendoakan kesejahteraan, keselamatan dan kejayaan untuk anak didik kami.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih cikgu khairul dan kalian yang setia mendoakan perjuangan saya di sini! Semoga muslim tetap cemerlang!

    ReplyDelete